Akupunkturutdanningen

Mennesker med ulik bakgrunn, og fra ulike aldersgrupper, kan studere akupunktur. Det kreves ingen spesiell bakgrunn for å studere ved AFEA, hverken studie- eller yrkesmessig, utover generell studiekompetanse. Vi er like interessert i din personlige livserfaring. I den grad du har familie- og/eller jobbforpliktelser, er det vesentlig at du viser en forståelse for forpliktelsene som en akupunktur-utdanning krever. Studiet passer også fint for terapeuter i andre fag som ønsker å bygge på sin utdannelse med akupunktur.

to studenter ved akupunkturstudiet øver akupunktur

Forutsetninger

• En ekte motivasjon til å studere og praktisere akupunktur, en oppriktig og ivaretagende holdning, samt villighet til personlig utvikling er viktige egenskaper.

• Du vil bli innkalt til et intervju hvor du som kommende student og skolen sammen kan utdype dine behov, forventninger og målsetting.

• Du må beherske engelsk språk, da mye av pensum er på engelsk, og enkelte seminarer vil foregå på engelsk.

• Det er mulig å delta på deler av undervisningen online etter behov.

Omfang og lengde
Utdanningen er et 3-årig deltidsstudium. Det første året består av 12 samlinger på tilsammen 26 dager. Det andre året består av 13 samlinger på tilsammen 29 dager. Det tredje året består av 24 samlinger på tilsammen 38 dager.

Studiebrosjyre
Les mer detaljert informasjon om vår akupunkturutdanning >>

Oppstart
Neste oppstart er 4 september 2024.

Søknadsskjema
Last ned >>
Ønsker du søknadsskjema tilsendt i posten, ring oss eller benytt kontaktskjemaet.

Studieavgift
Studieavgiften er 42000,- per år.

Medlemskap i Norske Naturterapeuters Hovedorganisasjon
Studiet er godkjent av NNH, og kvalifiserer til medlemskap etter fullført utdanning. For mer informasjon om godkjenning, se under Medlemskap i Norske Naturterapeuters Hovedorganisasjon.

akupunkturstudent ved akupunkturstudiet øver